wyszukiwanie zaawansowane
1 ┬╗ Reklamacje2
Firma godna zaufania
Sklep PROKonsumencki
Paciorecznik Cann
100% mi┼éo┼Ťci do natury
Vasagle
Idea for life - Akademia Kulinarna

Reklamacje

REKLAMACJA PRODUKTÓW (dotyczy umów sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku).
Ustawa o szczeg├│lnych warunkach sprzeda┼╝y konsumenckiej oraz o┬ázmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. nr 141,┬ápoz. 1176 ze zm.) oraz inne powszechnie obowi─ůzuj─ůce przepisy┬áprawa.

Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, je┼╝eli Produkt w chwili jego┬áwydania jest niezgodny z Umow─ů Sprzeda┼╝y.

Niezgodno┼Ť─ç towaru z umow─ů

W przypadku indywidualnego uzgadniania w┼éa┼Ťciwo┼Ťci Produktu┬ádomniemywa si─Ö, ┼╝e jest on zgodny z Umow─ů Sprzeda┼╝y, je┼╝eli┬áodpowiada podanemu przez Sprzedawc─Ö opisowi lub ma cechy┬áokazanej Klientowi pr├│bki albo wzoru, a tak┼╝e gdy nadaje si─Ö do celu┬áokre┼Ťlonego przez Klienta przy zawarciu Umowy Sprzeda┼╝y, chyba┬á┼╝e Sprzedawca zg┼éosi┼é zastrze┼╝enia co do takiego przeznaczenia┬áProduktu.

W przypadkach nieobj─Ötych powy┼╝szymi przypadkami domniemywa┬ási─Ö, ┼╝e Produkt jest zgodny z Umow─ů Sprzeda┼╝y, je┼╝eli nadaje si─Ö do┬ácelu, do jakiego tego rodzaju Produkt jest zwykle u┼╝ywany, oraz gdy┬ájego w┼éa┼Ťciwo┼Ťci odpowiadaj─ů w┼éa┼Ťciwo┼Ťciom cechuj─ůcym Produkt┬átego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje si─Ö, gdy Produkt┬áodpowiada oczekiwaniom dotycz─ůcym Produktu tego rodzaju,┬áopartym na sk┼éadanych publicznie zapewnieniach Sprzedawcy,┬áproducenta lub jego przedstawiciela; w szczeg├│lno┼Ťci uwzgl─Ödnia si─Ö┬ázapewnienia, wyra┼╝one w oznakowaniu Produktu lub reklamie,┬áodnosz─ůce si─Ö do w┼éa┼Ťciwo┼Ťci Produktu, w tym tak┼╝e terminu, w┬ájakim Produkt ma je zachowa─ç.

Na r├│wni z zapewnieniem producenta traktuje si─Ö zapewnienie┬áosoby, kt├│ra wprowadza Produkt do obrotu krajowego w zakresie┬ádzia┼éalno┼Ťci swojego przedsi─Öbiorstwa, oraz osoby, kt├│ra podaje si─Ö┬áza producenta przez umieszczenie na Produkcie swojej nazwy,┬áznaku towarowego lub innego oznaczenia odr├│┼╝niaj─ůcego.

Za niezgodno┼Ť─ç Produktu z Umow─ů Sprzeda┼╝y uwa┼╝a si─Ö r├│wnie┼╝┬ánieprawid┼éowo┼Ť─ç w jego zamontowaniu i uruchomieniu, je┼╝eli┬áczynno┼Ťci te zosta┼éy wykonane w ramach Umowy Sprzeda┼╝y przez┬áSprzedawc─Ö lub przez osob─Ö, za kt├│r─ů ponosi on odpowiedzialno┼Ť─ç,┬áalbo przez Klienta wed┼éug instrukcji otrzymanej przy sprzeda┼╝y.

Zwolnienie Sprzedawcy od odpowiedzialno┼Ťci

Sprzedawca nie odpowiada za niezgodno┼Ť─ç Produktu z Umow─ů┬áSprzeda┼╝y, gdy Klient o tej niezgodno┼Ťci wiedzia┼é lub, oceniaj─ůc┬ározs─ůdnie, powinien by┼é wiedzie─ç.

Sprzedawca nie jest zwi─ůzany zapewnieniem, o kt├│rym mowa w art.┬á4, je┼╝eli wykaza┼é, ┼╝e zapewnienia tego nie zna┼é ani, oceniaj─ůc┬ározs─ůdnie, zna─ç nie m├│g┼é albo ┼╝e nie mog┼éo ono mie─ç wp┼éywu na┬ádecyzj─Ö kupuj─ůcego o zawarciu umowy, albo te┼╝ ┼╝e jego tre┼Ť─ç┬ásprostowano przed zawarciem umowy.┬á

Niniejsze uprawnienia maj─ů co do zasady charakter dwuetapowy,┬áco oznacza, ┼╝e Klient ma mo┼╝liwo┼Ť─ç przej┼Ťcia do drugiego etapu┬áuprawnie┼ä dopiero po uprzednim wyczerpaniu uprawnie┼ä z┬ápierwszego etapu:

Etap: naprawa / wymiana
Je┼╝eli Produkt jest niezgodny z Umow─ů Sprzeda┼╝y, Klient mo┼╝e┬á┼╝─ůda─ç doprowadzenia go do stanu zgodnego z Umow─ů Sprzeda┼╝y┬áprzez nieodp┼éatn─ů napraw─Ö albo wymian─Ö na nowy, chyba ┼╝e┬ánaprawa albo wymiana s─ů niemo┼╝liwe lub wymagaj─ů nadmiernych┬ákoszt├│w. Przy ocenie nadmierno┼Ťci koszt├│w uwzgl─Ödnia si─Ö warto┼Ť─ç┬áProduktu zgodnego z Umow─ů Sprzeda┼╝y oraz rodzaj i stopie┼ä┬ástwierdzonej niezgodno┼Ťci, a tak┼╝e bierze si─Ö pod uwag─Ö┬ániedogodno┼Ťci, na jakie narazi┼éby Klienta inny spos├│b zaspokojenia.

Etap: obni┼╝enie ceny /zwrot pieni─Ödzy
Je┼╝eli Klient, z przyczyn okre┼Ťlonych powy┼╝ej, nie mo┼╝e ┼╝─ůda─ç┬ánaprawy ani wymiany albo je┼╝eli Sprzedawca nie zdo┼éa uczyni─ç┬ázado┼Ť─ç takiemu ┼╝─ůdaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa┬áalbo wymiana nara┼╝a┼éaby Klienta na znaczne niedogodno┼Ťci, ma on┬áprawo domaga─ç si─Ö stosownego obni┼╝enia ceny albo odst─ůpi─ç od┬áUmowy Sprzeda┼╝y. Od Umowy Sprzeda┼╝y Klient nie mo┼╝e odst─ůpi─ç,┬ágdy niezgodno┼Ť─ç Produktu z Umow─ů Sprzeda┼╝y jest nieistotna. Przy┬áokre┼Ťlaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzgl─Ödnia┬ási─Ö rodzaj Produktu i cel jego nabycia.

Wa┼╝ne terminy reklamacyjne

2 miesi─ůce na zawiadomienie Sprzedawcy o stwierdzeniu┬ániezgodno┼Ťci
Kupuj─ůcy traci swoje uprawnienia, je┼╝eli przed up┼éywem dw├│ch┬ámiesi─Öcy od stwierdzenia niezgodno┼Ťci Produktu z Umow─ů┬áSprzeda┼╝y nie zawiadomi o tym Sprzedawcy. Do zachowania┬áterminu wystarczy wys┼éanie zawiadomienia przed jego up┼éywem.

6 miesi─Öcy domniemania istnienia niezgodno┼Ťci w chwili wydania┬áProduktu
Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, je┼╝eli Produkt w chwili jego┬áwydania jest niezgodny z Umow─ů Sprzeda┼╝y; w przypadku┬ástwierdzenia niezgodno┼Ťci przed up┼éywem sze┼Ťciu miesi─Öcy od┬áwydania Produktu domniemywa si─Ö, ┼╝e istnia┼éa ona w chwili┬áwydania.┬á

2 lata odpowiedzialno┼Ťci Sprzedawcy
Sprzedawca odpowiada za niezgodno┼Ť─ç Produktu z Umow─ů┬áSprzeda┼╝y jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed up┼éywem┬ádw├│ch lat od wydania tego Produktu Klientowi; termin ten biegnie┬ána nowo w razie wymiany Produktu.

REKLAMACJA PRODUKTÓW (dotyczy umów sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku).
Ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze┬ázm.) oraz inne powszechnie obowi─ůzuj─ůce przepisy prawa┬á

Sprzedawca jest odpowiedzialny wzgl─Ödem Klienta, je┼╝eli sprzedany┬áProdukt ma wad─Ö fizyczn─ů lub prawn─ů (r─Ökojmia).

Wada fizyczna

Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytu┼éu r─Ökojmi za wady fizyczne, kt├│re┬áistnia┼éy w chwili przej┼Ťcia niebezpiecze┼ästwa na Klienta lub wynik┼éy z┬áprzyczyny tkwi─ůcej w sprzedanym Produkcie w tej samej chwili┬áWada fizyczna polega na niezgodno┼Ťci sprzedanego Produktu z Umow─ů┬áSprzeda┼╝y. W szczeg├│lno┼Ťci sprzedany Produkt jest niezgodna z Umow─ů┬áSprzeda┼╝y, je┼╝eli:┬á
  1. nie ma w┼éa┼Ťciwo┼Ťci, kt├│re Produkt tego rodzaju powinien mie─ç ze┬áwzgl─Ödu na cel w Umowie Sprzeda┼╝y oznaczony albo wynikaj─ůcy z┬áokoliczno┼Ťci lub przeznaczenia;
  2. nie ma w┼éa┼Ťciwo┼Ťci, o kt├│rych istnieniu Sprzedawca zapewni┼é Klienta,┬áw tym przedstawiaj─ůc pr├│bk─Ö lub wz├│r;
  3. nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
  4. została Klientowi wydana w stanie niezupełnym.

Je┼╝eli Klientem jest konsument, na r├│wni z zapewnieniem Sprzedawcy┬átraktuje si─Ö publiczne zapewnienia producenta lub jego przedstawiciela,┬áosoby, kt├│ra wprowadza Produkt do obrotu w zakresie swojej dzia┼éalno┼Ťci┬ágospodarczej, oraz osoby, kt├│ra przez umieszczenie na sprzedanym┬áProdukcie swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia┬áodr├│┼╝niaj─ůcego przedstawia si─Ö jako producent.┬áSprzedany Produkt ma wad─Ö fizyczn─ů tak┼╝e w razie nieprawid┼éowego jego┬ázamontowania i uruchomienia, je┼╝eli czynno┼Ťci te zosta┼éy wykonane przez┬á

Sprzedawc─Ö lub osob─Ö trzeci─ů, za kt├│r─ů Sprzedawca ponosi┬áodpowiedzialno┼Ť─ç, albo przez Klienta, kt├│ry post─ůpi┼é wed┼éug instrukcji┬áotrzymanej od Sprzedawcy.

Wada prawna

Sprzedawca jest odpowiedzialny wzgl─Ödem Klienta, je┼╝eli sprzedany┬áProdukt stanowi w┼éasno┼Ť─ç osoby trzeciej albo je┼╝eli jest obci─ů┼╝ony┬áprawem osoby trzeciej, a tak┼╝e je┼╝eli ograniczenie w korzystaniu lub┬ározporz─ůdzaniu Produktem wynika z decyzji lub orzeczenia w┼éa┼Ťciwego┬áorganu; w razie sprzeda┼╝y prawa sprzedawca jest odpowiedzialny tak┼╝e za┬áistnienie prawa

Zwolnienie Sprzedawcy od odpowiedzialno┼Ťci

Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialno┼Ťci z tytu┼éu r─Ökojmi, je┼╝eli┬áKlient wiedzia┼é o wadzie w chwili zawarcia Umowy Sprzeda┼╝y.

Gdy przedmiotem Umowy Sprzeda┼╝y s─ů Produkty oznaczone tylko co do┬ágatunku albo Produkty maj─ůce powsta─ç w przysz┼éo┼Ťci, Sprzedawca jest┬ázwolniony od odpowiedzialno┼Ťci z tytu┼éu r─Ökojmi, je┼╝eli Klient wiedzia┼é o┬áwadzie w chwili wydania rzeczy. Przepisu tego nie stosuje si─Ö, gdy┬áKlientem jest konsument.

Sprzedawca nie jest odpowiedzialny wzgl─Ödem Klienta b─Öd─ůcego┬ákonsumentem za to, ┼╝e sprzedany Produkt nie ma w┼éa┼Ťciwo┼Ťci┬áwynikaj─ůcych z publicznych zapewnie┼ä, o kt├│rych mowa powy┼╝ej, je┼╝eli┬ázapewnie┼ä tych nie zna┼é ani, oceniaj─ůc rozs─ůdnie, nie m├│g┼é zna─ç albo nie┬ámog┼éy one mie─ç wp┼éywu na decyzj─Ö Klienta o zawarciu Umowy Sprzeda┼╝y,┬áalbo gdy ich tre┼Ť─ç zosta┼éa sprostowana przed zawarciem Umowy┬áSprzeda┼╝y.

Niniejsze uprawnienia maj─ů co do zasady charakter r├│wnorz─Ödny, co┬áoznacza, ┼╝e Klient ma mo┼╝liwo┼Ť─ç korzystania od razu zar├│wno z pierwszej,┬ájak i drugiej grupy uprawnie┼ä:

Grupa: obni┼╝enie ceny /zwrot pieni─Ödzy
Je┼╝eli sprzedany Produkt ma wad─Ö, Klient mo┼╝e z┼éo┼╝y─ç o┼Ťwiadczenie o┬áobni┼╝eniu ceny albo odst─ůpieniu od Umowy Sprzeda┼╝y, chyba ┼╝e┬áSprzedawca niezw┼éocznie i bez nadmiernych niedogodno┼Ťci dla Klienta┬áwymieni wadliwy Produkt na wolny od wad albo wad─Ö usunie.┬áOgraniczenie to nie ma zastosowania, je┼╝eli Produkt by┼é ju┼╝ wymieniony┬álub naprawiany przez Sprzedawc─Ö albo Sprzedawca nie uczyni┼é zado┼Ť─ç┬áobowi─ůzkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usuni─Öcia wady.┬áObni┼╝ona cena powinna pozostawa─ç w takiej proporcji do ceny┬áwynikaj─ůcej z Umowy Sprzeda┼╝y, w jakiej warto┼Ť─ç Produktu z wad─ů┬ápozostaje do warto┼Ťci Produktu bez wady. Klient nie mo┼╝e odst─ůpi─ç od┬áUmowy Sprzeda┼╝y, je┼╝eli wada jest nieistotna.

Je┼╝eli Klientem jest konsument, mo┼╝e zamiast zaproponowanego┬áprzez Sprzedawc─Ö zgodnie z postanowieniami powy┼╝ej usuni─Öcia┬áwady ┼╝─ůda─ç wymiany Produktu na wolny od wad albo zamiast┬áwymiany Produktu ┼╝─ůda─ç usuni─Öcia wady, chyba ┼╝e doprowadzenie┬áProduktu do zgodno┼Ťci z Umow─ů Sprzeda┼╝y w spos├│b wybrany przez┬áKlienta jest niemo┼╝liwe albo wymaga┼éoby nadmiernych koszt├│w w┬ápor├│wnaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawc─Ö. Przy┬áocenie nadmierno┼Ťci koszt├│w uwzgl─Ödnia si─Ö warto┼Ť─ç Produktu┬áwolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a tak┼╝e┬ábierze si─Ö pod uwag─Ö niedogodno┼Ťci, na jakie nara┼╝a┼éby Klienta inny┬áspos├│b zaspokojenia.

Je┼╝eli spo┼Ťr├│d sprzedanych Produkt├│w tylko niekt├│re s─ů wadliwe i daj─ů si─Ö┬áod┼é─ůczy─ç od Produkt├│w wolnych od wad, bez szkody dla stron obu,┬áuprawnienie Klienta do odst─ůpienia od umowy ograniczone jest do┬áProdukt├│w wadliwych.

Grupa: naprawa/wymiana
Je┼╝eli sprzedany Produkt ma wad─Ö, Klient mo┼╝e ┼╝─ůda─ç wymiany Produktu┬ána wolny od wad albo usuni─Öcia wady. Sprzedawca jest obowi─ůzany┬áwymieni─ç Produkt wadliwy na wolny od wad lub usun─ů─ç wad─Ö w┬ározs─ůdnym czasie bez nadmiernych niedogodno┼Ťci dla Klienta.┬á

Sprzedawca mo┼╝e odm├│wi─ç zado┼Ť─çuczynienia ┼╝─ůdaniu Klienta, je┼╝eli┬ádoprowadzenie do zgodno┼Ťci z Umow─ů Sprzeda┼╝y Produktu wadliwego w┬áspos├│b wybrany przez Klienta jest niemo┼╝liwe albo w por├│wnaniu z┬ádrugim mo┼╝liwym sposobem doprowadzenia do zgodno┼Ťci z Umow─ů┬áSprzeda┼╝y wymaga┼éoby nadmiernych koszt├│w.┬á

Wa┼╝ne terminy reklamacyjne

1 rok domniemania istnienia wady w chwili wydania Produktu
Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytu┼éu r─Ökojmi za wady fizyczne, kt├│re┬áistnia┼éy w chwili przej┼Ťcia niebezpiecze┼ästwa na Klienta lub wynik┼éy z┬áprzyczyny tkwi─ůcej w sprzedanym Produkcie w tej samej chwili. Je┼╝eli┬áKlientem jest konsument, a wada fizyczna zosta┼éa stwierdzona przed┬áup┼éywem roku od dnia wydania sprzedanego Produktu, domniemywa si─Ö,┬á┼╝e wada lub jej przyczyna istnia┼éa w chwili przej┼Ťcia niebezpiecze┼ästwa na┬áKlienta.

2 lata odpowiedzialno┼Ťci Sprzedawcy
Sprzedawca odpowiada z tytu┼éu r─Ökojmi, je┼╝eli wada fizyczna zostanie┬ástwierdzona przed up┼éywem dw├│ch lat, a gdy chodzi o wady┬ánieruchomo┼Ťci - przed up┼éywem pi─Öciu lat od dnia wydania Produktu┬áKlientowi. Do wykonywania uprawnie┼ä z tytu┼éu r─Ökojmi za wady prawne┬ásprzedanego Produktu stosuje si─Ö przepisy dotycz─ůce wady fizycznej, z┬átym ┼╝e bieg terminu do wykonania uprawnie┼ä z tytu┼éu r─Ökojmi rozpoczyna┬ási─Ö od dnia, w kt├│rym Klient dowiedzia┼é si─Ö o istnieniu wady, a je┼╝eli Klient┬ádowiedzia┼é si─Ö o istnieniu wady dopiero na skutek pow├│dztwa osoby┬átrzeciej - od dnia, w kt├│rym orzeczenie wydane w sporze z osob─ů trzeci─ů┬ásta┼éo si─Ö prawomocne.

MIEJSCE I SPOSÓB ZŁOŻENIA REKLAMACJI

Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład :
  • osobi┼Ťcie pod adresem: CEDRO s.c., ul. Kr├│tka 29/31, 42-202 Cz─Östochowa;
  • pisemnie na adres: CEDRO s.c., ul. Kr├│tka 29/31, 42-202 Cz─Östochowa;
  • telefonicznie pod numerem telefonu: 34 324-20-20.
  • w formie elektronicznej za po┼Ťrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@wloskierosliny.pl;
  • w formie elektronicznej za po┼Ťrednictwem formularza kontaktowego zamieszczonego na stronie Sklepu Internetowego w zak┼éadce┬áÔÇ×KontaktÔÇŁ.

OPIS REKLAMACJI

Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji poniższych informacji - ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę:
  1. informacji i okoliczno┼Ťci dotycz─ůcych przedmiotu reklamacji, w szczeg├│lno┼Ťci rodzaju i daty wyst─ůpienia niezgodno┼Ťci/wady;┬á
  2. ┼╝─ůdanie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodno┼Ťci z Umow─ů Sprzeda┼╝y lub o┼Ťwiadczenie o obni┼╝eniu ceny albo odst─ůpieniu od┬áUmowy Sprzeda┼╝y; oraz┬á
  3. danych kontaktowych sk┼éadaj─ůcego reklamacj─Ö.┬á

Wymogi podane powy┼╝ej maj─ů form─Ö jedynie zalecenia i nie wp┼éywaj─ů na skuteczno┼Ť─ç reklamacji z┼éo┼╝onych z pomini─Öciem zalecanego opisu┬áreklamacji.

DOSTARCZENIE REKLAMOWANEGO PRODUKTU

W przypadku gdy do ustosunkowania si─Ö przez Sprzedawc─Ö do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnie┼ä Klienta wynikaj─ůcych z┬ániezgodno┼Ťci Produktu z Umow─ů Sprzeda┼╝y/r─Ökojmi niezb─Ödne b─Ödzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez┬áSprzedawc─Ö o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy na adres CEDRO s.c., ul. Kr├│tka 29/31, 42-202 Cz─Östochowa. Je┼╝eli jednak ze wzgl─Ödu na rodzaj┬ániezgodno┼Ťci/wady, rodzaj Produktu lub spos├│b jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta by┼éoby niemo┼╝liwe albo nadmiernie┬áutrudnione, Klient obowi─ůzany jest udost─Öpni─ç Produkt Sprzedawcy w miejscu, w kt├│rym Produkt si─Ö znajduje.┬á

Pro┼Ťba o dostarczenie Produktu, o kt├│rej mowa powy┼╝ej nie ma wp┼éywu na bieg terminu na ustosunkowanie si─Ö Sprzedawcy do reklamacji┬áKlienta oraz nie narusza prawa Klienta ÔÇô w przypadku z┼éo┼╝enia reklamacji na podstawie r─Ökojmi ÔÇô ┼╝─ůdania od Sprzedawcy demonta┼╝u wadliwego┬áProduktu i ponownego zamontowania Produktu po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usuni─Öciu wady, o kt├│rym mowa w art. 561[1]┬áKodeksu cywilnego.

ODPOWIED┼╣ SPRZEDAWCY

Sprzedawca ustosunkuje si─Ö do reklamacji Klienta niezw┼éocznie, nie p├│┼║niej ni┼╝ w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej z┼éo┼╝enia. Brak┬áustosunkowania si─Ö Sprzedawcy w powy┼╝szym terminie oznacza, ┼╝e Sprzedawca uzna┼é reklamacj─Ö za uzasadnion─ů.

POZAS─äDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZE┼â ORAZ ZASADY DOST─śPU DO TYCH PROCEDUR

Szczeg├│┼éowe informacje dotycz─ůce mo┼╝liwo┼Ťci skorzystania przez Klienta b─Öd─ůcego konsumentem z pozas─ůdowych sposob├│w rozpatrywania┬áreklamacji i dochodzenia roszcze┼ä oraz zasady dost─Öpu do tych procedur dost─Öpne s─ů w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych┬á(miejskich) rzecznik├│w konsument├│w, organizacji spo┼éecznych, do kt├│rych zada┼ä statutowych nale┼╝y ochrona konsument├│w, Wojew├│dzkich┬áInspektorat├│w Inspekcji Handlowej oraz pod nast─Öpuj─ůcymi adresami internetowymi Urz─Ödu Ochrony Konkurencji i Konsument├│w:┬á
  • http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;┬á
  • http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz┬á
  • http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

Klient b─Öd─ůcy konsumentem posiada m.in. nast─Öpuj─ůce mo┼╝liwo┼Ťci skorzystania z pozas─ůdowych sposob├│w rozpatrywania reklamacji i┬ádochodzenia roszcze┼ä:
  • Klient uprawniony jest do zwr├│cenia si─Ö do sta┼éego polubownego s─ůdu konsumenckiego, o kt├│rym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia┬á2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygni─Öcie sporu wynik┼éego z zawartej Umowy Sprzeda┼╝y.┬áRegulamin organizacji i dzia┼éania sta┼éych polubownych s─ůd├│w konsumenckich okre┼Ťla rozporz─ůdzenie ministra sprawiedliwo┼Ťci z dnia 25┬áwrze┼Ťnia 2001 r. w sprawie okre┼Ťlenia regulaminu organizacji i dzia┼éania sta┼éych polubownych s─ůd├│w konsumenckich.(Dz.U. 2001, nr 113,┬ápoz. 1214).
  • Klient uprawniony jest do zwr├│cenia si─Ö do wojew├│dzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000┬ár. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszcz─Öcie post─Öpowania mediacyjnego w sprawie polubownego┬ázako┼äczenia sporu mi─Ödzy Klientem, a Sprzedawc─ů. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez┬áwojew├│dzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dost─Öpna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczeg├│lnych Wojew├│dzkich┬áInspektorat├│w Inspekcji Handlowej.
  • Klient mo┼╝e uzyska─ç bezp┼éatn─ů pomoc w sprawie rozstrzygni─Öcia sporu mi─Ödzy Klientem, a Sprzedawc─ů, korzystaj─ůc tak┼╝e z bezp┼éatnej┬ápomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsument├│w lub organizacji spo┼éecznej, do kt├│rej zada┼ä statutowych nale┼╝y ochrona┬ákonsument├│w (m.in. Federacja Konsument├│w, Stowarzyszenie Konsument├│w Polskich). Porady udzielane s─ů pod przez Federacj─Ö┬áKonsument├│w pod bezp┼éatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsument├│w Polskich pod┬áadresem email porady@dlakonsumentow.pl.
Wz├│r formularza reklamacyjnego: http://wloskierosliny.pl/Reklamacje.docx
 

Przejdź do strony głównej